Ook in onze training komt het uiteraard voor dat mensen zich ineens hardop afvragen of een aanpak die we aan het bespreken zijn in de praktijk wel echt zo werkt. Begrijpelijk. Niet alles werkt immers altijd en voor iedereen. Lees meer »
Onlangs, tijdens een training, kwam bij het bespreken van de kracht van taal een LinkedIn bericht ter sprake. Een leidinggevende deelde een vacature met de oproep: ‘Wie komt mijn team versterken?’ Eén van de deelnemers riep meteen heel stellig: ‘Ik Lees meer »
Leuk! Je hebt een training in gespreksvaardigheden gevolgd en bent vol goede moed om dit in de praktijk te gaan brengen. “Dit ga ik blijven toepassen!” Totdat de waan van de dag je inhaalt, je op een gegeven moment in de tijd er weer aan terug denkt...en vervolgens bedenk... Lees meer »
Ik zit in de wachtkamer van de tandarts naast een voor mij onbekende mevrouw. We zeggen elkaar gedag en wachten in stilte tot we geroepen worden. Er gaat een deur open en een medewerker van de praktijk loopt ons voorbij. Ze kijkt strak voor zich uit. Lees meer »
Tijdens een coachgesprek vandaag benoemde mijn gesprekspartner een mooi extra effect van zelf in beweging komen. In de afgelopen periode heeft hij zelf veel stappen gezet in zijn (loopbaan)ontwikkeling en dat bleek ook invloed te hebben op de mensen om hem heen. Lees meer »
Een bila, een tweewekelijks overleg, een één-op-één of een routine….. Elke organisatie kent wel de terugkerende gesprekken tussen leidinggevende en medewerker om te horen “hoe het ervoor staat”, al dan niet volgens een vaste agenda. Regelmati Lees meer »
Onlangs sprak ik aan mijn coachtafel een zorgverlener. Hij heeft last van de verantwoordelijkheid die hij voelt om de problemen van zijn patiënten op te lossen. Zijn patiënten komen bij hem met hun problemen en ‘dus’ is hij degene die ze ervan af moet helpen. Lukt Lees meer »
Duurzame inzetbaarheid De thema’s vitaliteit, gezondheid en duurzame inzetbaarheid staan bij veel organisaties op dit moment hoog op de agenda. Er zijn organisaties die zich oriënteren om de gesprekscyclus hierop aan te passen. De vraag die wij hierbij vaak krijgen, is: ‘H Lees meer »
‘Luistervaardigheid’. Bekijk een willekeurige lijst van competenties en vrijwel zeker komt de competentie ‘luisteren’ erin voor. Niet voor niets, want luisteren is belangrijk. Niet alleen in beroepen waarin client-, medewerker- of klantcontacten belangrijk zijn, maar zeke... Lees meer »
Wat zorgt bij medewerkers in organisaties voor een positieve innerlijke werkbeleving? Wat draagt positief bij aan werkplezier, betrokkenheid en creativiteit? Wat kunnen managers doen om een positieve werkbeleving te faciliteren? Lees meer »
“Ik heb tools leren gebruiken die ik nu in mijn team inzet. Mijn team komt in beweging. “
Locatieleider, onderwijs
Inhoud Tijdens de training activerende gespreksvoering vul je je rugzak met gespreksvaardigheden en -technieken en krijg je handvatten om op een ac... Lees meer »
Inhoud Tijdens de training activerende gespreksvoering vul je je rugzak met gespreksvaardigheden en -technieken en krijg je handvatten om op een ac... Lees meer »
Wil je graag kennismaken, maar past de datum niet? Laat het ons even weten, dan kijken we naar een alternatief. Lees meer »